onsdag 20 maj 2009

Raka rader


Jag hörde av trädgårds-Bosse i Äntligen hemma att det viktigaste när man sår är att man har spikraka rader. Det var lite roligt att höra eftersom jag är ganska novis i trädgårdssammanhang och mest går på känsla och utseende och att raderna ändå blev raka berodde alltså inte på kunskap utan mer på att jag gillar när det är ordning och reda och välorganiserat i största allmänhet.

Nåväl, vi får se hur raka raderna egentligen är om några veckor när det gröna har börjat titta upp ur jorden. Elin tyckte det var väldigt festligt att odla och chefade över både frön och spade och tillslut hade vi ruccola, rädisor och dill omvartannat och 30 frön i samma hål. Men det ser fint ut än så länge och jag glädjer mig över de raka raderna så länge det varar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
I väntan på uppdatering har jag ett förslag:Den nya gröna granna grillen som inte tål värme blir en fantastisk blomsterlåda med en massa olika sommarblommor.
PoP