tisdag 7 juli 2009

Tuffa förhandlingar


Vi är överens om i stort sett det mesta som gäller materialval i tillbyggnaden, maken och jag, men samtidigt har vi vissa saker som vi är hopplöst kompromisslösa med - på varsitt håll. Jag har bland annat varit orubblig med mitt marrakech-golv till WC-n på övervåningen och maken har bland annat kämpat för träbänkskivan i köket. Så efter lite givande och tagande och förhandlande så kan man ändå få sin vilja igenom, och jag har bland annat golvet i min vinstpott, Voltaire Lantliv från marrakechdesign.se. (Maken fick sin träbänkskiva också).

Men jag är inte helt kompis med Marrakech design för tillfället. Leveransen är försenad, och det påstås att man inväntar en container från Afrika med andra beställningar innan vårt golv skickas - tillsammans med det - från Göteborg. Och vi som valde just det här golvet för att det fanns i LAGER och skulle gå fort att få hem. Grr. Jag försöker deala till mig hemtransport som kompensation (vi skulle egentligen hämta det i butiken i Malmö), vi får se vad de säger i morgon när de har funderat klart.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Bra förhandlat, skitsnyggt golv!!!